بهینه سئو محلی
سئو محلی چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک میکند؟ تکفارس
نقلقولهای NAP مکانهایی هستند که نام، آدرس و شماره تلفن شما در آن فهرست شدهاند. با بهینه سازی سایت برای سئوی محلی، کسبوکارها میتوانند محصولات و خدمات خود برای مشتریان بالقوه محلی و سایر کاربران عرصه کنند. با پیروی از بهترین شیوههای SEO محلی، کسبوکارها ترافیک ارگانیک را از جستوجوهای انجامشده در مناطق اطراف خود به دست میآورند. همچنین، افزودن نام محله یا شهر در تگهای alt تصاویر، ساختار لینکهای داخلی و بخشهای مختلف سایت کمک میکند تا گوگل متوجه ارتباط سایت با موقعیت جغرافیایی خاص شود و رتبهبندی سایت در جستجوهای محلی تقویت شود. به عبارت دیگر، سئو محلی به کسبوکارها این امکان را میدهد که در نتایج جستجوهایی مانند "رستوران در مشهد" یا "فروشگاه کفش در تهران" بهتر قرار گیرند و بیشتر در معرض دید مشتریان محلی قرار بگیرند. در نهایت، فرایند جمعآوری نظرات باید به بخشی از فرهنگ و فرآیندهای شرکت شما تبدیل شود.
آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. شرکت دانش بنیان فراصدر در حوزه سئو با استفاده از تیمی توانمند و حرفهای افتخار کمک به بسیاری از برندها و شرکتها مختلف را داشتهایم و همیشه لزوم همکاری را اعتماد و رضایت مشتری دانستهایم. در صورتی که اطلاعات کافی درباره اسکیما و روش های استفاده از آن ندارید، محتوای " اسکیما چیست؟ " را مطالعه کنید. به علاوه، Moz Local با جمعکنندگان داده همکاری دارد تا به لیستبندی کمک کند و تضمین کند که کسب و کار شما حتما بازدید میشود.
این عامل بررسی میکند که چقدر اطلاعات کسبوکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینهسازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دستهبندیهای دقیق در Google Business Profile (GBP) میتواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافیشاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافیشاپ تهران را هدف قرار دهید. مصرفکنندگان همواره به دنبال یافتن نزدیکترین ارائهدهنده خدمات یا محصولات مدنظر خود در اینترنت جستجو میکنند و میخواهند هرچه سریعتر به پاسخ خود برسند. کسب و کارها از سئو محلی برای بهینهسازی وبسایت خود برای این دسته از مصرفکنندگان استفاده میکنند تا لینکهای خود را در زمان مناسب به افراد مناسب نشان دهند. در این مطلب بررسی میکنیم سئو محلی چیست و چگونه بر رتبه سایت تأثیر میگذارد.
البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. در جدول زیر، خلاصه اطلاعات مربوط به تمام الگوریتم های گوگل ارائه شدهاست تا بتوانید با دید عمیقتری از آنها در بهینه کردن موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) سایت خود استفاده کنید. از آنجا که احتمالا شما زمان زیادی ندارید و کسب و کار زمان زیادی از شما می گیرد و زمان زیادی برای تقویت سئوی محلی خودتان ندارید می خواهیم این بخش را به صورت اتومات در بیاوریم. خوشبختانه برای این خدمات، سایتهایی هستند که به صورت اتومات اینکار را برای شما انجام می دهند. سرویس هایی مانند Moz Local، Aabaco و یا Yext می توانند سایت و کسب و کار شما را در صدها دایرکتوری محلی ثبت کنند.
این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وبسایتها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز میکند. برای مثال، اگر یک وبسایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینکها در الگوریتم Hilltop بهعنوان معیار اعتبار در نظر گرفته میشوند. سئو محلی شما بر موقعیت کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی تأثیر میگذارد. جزاین دانستن این عوامل بسیار مهم است تا بتوانید برنامه سئوی محلی خود را بهتر بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به شرکت خود هدایت کنید.
وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. از رایجترین روشهای استفاده کاربران از وبسایت کسب و کارها در موبایل میتوان به کسب اطلاعات درباره برند، خواندن نظرات مشتریان دیگر، یافتن نشانی کسب و کار و دریافت اطلاعات تماس است.
جستوجوی محلی یک کانال ضروری برای مشاغل مختلف است و به مشتریان محلی خدمات میدهد. امیدواریم این مقاله برای شروع سفر هیجانانگیز شما در زمینۀ لوکال سئو و اهمیت دادن به جستوجوی محلی مناسب باشد. رتبهبندی خوب در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل میتواند به بهبود عملکرد شما در نتایج محلی نیز کمک کند. در ادامه، هفت راهکار موثر برای بهبود رتبهبندی محلی را به شما معرفی میکنم. ثبت لوکیشن در گوگل مپ، از جمله روشهایی است که در سئو محلی تاثیر زیادی دارد.
با سئو محلی می توانید برند و خدماتتان را به مردم بیشتری معرفی کرده و در نتیجه به شهرت برسید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند.
جالب است بدانید که 55 درصد از آنها از نقشههای گوگل، 44 درصد از نقشههای اپل، 39 درصد از یاهو و 31 درصد از بینگ استفاده میکنند. تمام نیازهای دیجیتال کسب و کار خود را از یک منبع قابل اطمینان دریافت کنید. سالها تجربه، سرویسهای متنوع و تخصص بالا در اختیار شماست تا به شما در کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری کمک کند. سپس به بخش سوالات بروید و به دنبال ایدههایی باشید که ممکن است پاسخهای متفاوتی بر اساس مکان داشته باشند. بهعنوان مثال، «هزینه جراحی دندان چقدر است؟» این کلمه کلیدی در سطح ملی بسیار رقابتی است. اما میتوانیم آن را به «هزینه جراحی دندان در تهران چقدر است؟» تغییر داده و یک محتوای دادهمحور ایجاد کنیم.
انجام سئو گوگل مپ یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در اجرای فرآیندهای SEO محلی است. در این مقاله به ماهیت سئوی محلی، اهمیت آن، روشهای بهینه سازی لوکال، تفاوتهای سئوی سایت با لوکال سئو و نکات کاربردی در مورد برتری در سئوی محلی گوگل میپردازیم. Grid My Business ابزاری برای ردیابی رتبه محلی کسبوکارها در نتایج جستجوی لوکال است. با این ابزار میتوانید جایگاه خود را با رقبا مقایسه کنید و عملکرد سایت خود در Google 3-pack بررسی کنید. ثبت مکان کسبوکار در گوگل کاملاً رایگان است، اما چون کشور ایران در لیست کشورهای تحریمشده گوگل قرار دارد، امکان ثبت در Google My Business وجود ندارد. با استفاده از کدهای اسکیما، رباتهای گوگل بهتر ساختار و محتوای سایت شما را درک میکنند و در نتایج متمایز از دیگر رقبا خواهید شد.
به عنوان مثال سایتهایی مانند فیدیلو، پزشکان، اسنپ فود، کی کجاس، سی ایران و … . کافی است سایت مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کرده و اطلاعات جامع و کاملی به همراه لینک سایتتان را در آن قرار دهید. این شکل از لینکسازی کمک خواهد کرد تا مخاطبان به سرعت شما را پیدا کرده و بهترین نرخ تبدیل را تجربه کنید. به طور مثال اگر یک کاربر که به دنبال دندانپزشکی در محدوده فاطمی است، شما را جستجو کرده باشد به راحتی پس از پیدا کردن آدرس و شماره تلفن شما، مراجعه خواهد داشت. اما زمانی که سئو محلی به کار نبرده باشید، کاربری از محدوده میدان قدس، پس از ورود به وبسایت شما و مشاهده آدرس، از دنبال کردن بیشتر، منصرف شده و این امتیاز منفی برای شما به حساب میآید. سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک میکند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسبوکار میشود.
با تکنیک هایی که متخصصان ما روی سایت شما انجام می دهند، این امکان برای شما فراهم می شود تا در نتایج جستجو کاربران نشان داده شوید. یعنی زمانی که کاربری حوزه کاری شما را در گوگل مپ جستجو می کند، شانس شما برای نشان داده شدن، بیشتر خواهد شد. همانطور که می دانید لینک بیلدینگ به معنای دریافت لینک از یک سایت دیگر برای سایت خودتان است. در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با لینک بیلدینگ ندارید، محتوای "بهترین روش های لینک بیلدینگ " را از دست ندهید. شما به دنبال این هستید شهرتان را همانند کلمات کلیدیتان در تگ عنوان و درون صفحه بیاورید.
اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به اشتباه بهجای الگوریتم مورداستفاده قرار میگیرد، بهروزرسانیهای هستهی گوگل است. بهعنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحهی اول، یکی از آپدیت های گوگل است. پس از ثبت نهایی کسب و کار در Google My business هنوز کارهای زیادی مانده است که باید انجام دهید! صدها دایرکتوری محلی در اینترنت وجود دارند که شما می توانید بر اساس نیازهای کسب و کار و تجارتتان در آنها عضو شده و کسب و کارتان را ثبت کنید. بخش کوچکی که در آن به مخاطبان خود در مورد خدمات یا محصولات خود اطلاعات میدهید.
گوگل مپ به یکی از سادهترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب میشود. نظرات مثبت در سئو محلی (Local SEO) تأثیر قابل توجهی دارند و می توانند به بهبود رتبه بندی کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. گوگل از نظرات کاربران به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین کسب و کارهایی با نظرات مثبت بیشتر معمولاً رتبههای بهتری کسب میکنند. علاوه بر این، نظرات مثبت اعتبار و اعتماد کاربران را افزایش میدهند و باعث میشوند کاربران بیشتری به کسبوکار شما جذب شوند. افزایش نرخ کلیک (CTR) و تعامل با پروفایل کسبوکار شما که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید، نیز از دیگر مزایای نظرات مثبت است که به بهبود سئو محلی کمک میکند.
علاوه بر بهینهسازی کلمات کلیدی، کسبوکارها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت آنها برای موبایل مناسب است، زیرا افراد بیشتری از دستگاههای تلفن همراه خود برای جستجوی مشاغل محلی استفاده میکنند. داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل نه تنها برای تجربه کاربر مهم است، بلکه می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی یک جزء حیاتی از هر استراتژی موفق سئو محلی است. با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسب مرتبط با کسب و کار و منطقه محلی شما، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. سئو محلی یک استراتژی بهینهسازی موتورهای جستوجو است که به کسبوکار شما کمک میکند در نتایج جستوجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسبوکاری که فروشگاه یا مکانی دارد یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات میدهد میتواند از سئوی محلی بهرهمند شود.
الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوهی امتیازدهی به وبسایتهای مختلف را مشخص میکنند. بهعنوان مثال برخی از این الگوریتمها وبسایتهای خاطی را جریمه میکنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینکدهی داخلی و خارجی وبسایت را بررسی کرده و به آنها امتیاز میدهند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را برای ادغام در لیست و وب سایت خود بیابید. فهرست کردن منطقه خدماتی خود در نمایه کسب و کار Google شما راهی عالی برای اطمینان از نمایش جستجوهای محلی در نزدیکی شما است.
سپس، گوگل برای جستجوهای محلی، دو نوع نتیجه مختلف را در صفحه نتایج نمایش میدهد. این دو بخش با نامهای «بسته محلی | لوکال پک» (Local Pack) یا «بسته نقشهای» (Map Pack) و «نتایج طبیعی یا ارگانیک» (Organic Results) شناخته میشوند. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.
بهتر است نقشه گوگل را در فوتر صفحه یا بخش تماس با ما وبسایت اضافه کنید که به توسعۀ کسبوکار محلی شما کمک خواهد کرد. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Ahrefs میتوانند به شناسایی کلمات کلیدی محلی کمک کنند. استفاده از این کلمات در محتوای سایت، عناوین و توضیحات میتواند به بهبود رتبهبندی در جستجوهای محلی کمک کند و باعث جذب مخاطب هدف شود. با بهینه سازی برای جستجوی محلی، کسب و کارها میتوانند دید را افزایش دهند، ترافیک مرتبط را جذب کنند و نرخ تبدیل را بهبود بخشند. علاوه بر این، با افزایش جستجوهای موبایلی و دستیارهای صوتی، سئوی محلی برای کسب و کارها برای رقابتی ماندن در بازارهای محلی خود حیاتیتر شده است. هر زمانی که برای صفحهای جدید محتوا تولید میکنید، باید این محتوا را با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد موتورهای جستجو در URL، عنوان، Header، متا دیسکریپشن و درون متن بهینهسازی کنید.
این محتوا میتواند شامل اخبار محلی، رویدادها، جشنوارهها، یا حتی داستانهای موفقیت مشتریان در همان منطقه باشد. در ابتداییترین سطح، کلمه کلیدی اصلی شما باید در URL، عنوان (Title)، تگ H۱، جمله اول و جمله آخر صفحه قرار بگیرد. برای بهبود بیشتر، پیشنهاد میکنم از ابزار SEO Checker در SEMrush استفاده کنید. به بخش On-Page SEO بروید، روی SEO Checker کلیک کنید و یک پروژه جدید شروع کنید. برای مثال، میتوانید بهصورت دستی کلمه کلیدی هدف خود و عبارتی که قصد رتبهبندی آن را دارید وارد کنید و سپس روی Collect Ideas کلیک کنید.
به دست آوردن نقل قولهای محلی از دایرکتوریهای معتبر میتواند حضور آنلاین کسب و کار و رتبه بندی جستجوی محلی را بهبود بخشد. این شامل فهرست کردن کسب و کار در دایرکتوریهای مرتبط با صنعت و مکان آن، اطمینان از ثبات NAP، و نظارت و به روز رسانی استنادها به طور منظم است. NAP که شامل مهمترین شاخصههای کسب و کار شماست، باید در تمامی صفحات سایت شما رویت شود تا گوگل متوجه شود تمامی آن صفحات متعلق به شماست. قرار دادن اطلاعات تماس و نام خود در قسمت پایینی سایت یا همان Footer کمک میکند که این اطلاعات در تمامی صفحات شما حضور داشته باشند. یکی از مهمترین فاکتورهای لوکال سئو، تکمیل اطلاعات پروفایل Google My Business یا (GBP) کسبوکار است. هر برندی نیاز دارد تا GBP مختص خود را ایجاد کند و اطلاعاتی مهم کسبوکارش را در آن ثبت کند.
در اینجا ما به سئو محلی میپردازیم و از تکنیک های آن برای آشنایی هم محلیان، با شغل شما میشویم. به عنوان مثال، اگر یک آژانس بازاریابی دیجیتال محلی دارید، به احتمال زیاد خدمات شما شامل «بازاریابی رسانههای اجتماعی»، «بازاریابی فیسبوک»، «تبلیغات پولی» و موارد مشابه است. خلاصه این پستچرا SEO محلی برای مشاغل مهم است؟آشنایی با سئوی محلیانواع نتایج جستجوی... هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم را انتخاب کنید، زیرا رتبه بندی برای آنها آسان تر خواهد بود. همچنین مهم است که قصد کاربر پشت کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و اینکه آیا آنها احتمالاً منجر به تبدیل می شوند یا خیر.
برای این منظور پیشنهاد می کنم که مطلب " آموزش ثبت مکان در گوگل مپ " را مطالعه کنید. به طور کلی مشخص کردن مکان دقیق سایت بر روی نقشه، استفاده از اسکیما های محلی و همچنین بک لینک های محلی به شما کمک خواهند کرد که رتبه بهتری در سئو محلی کسب کنید. نشان دادن نظرات در سایتتان به شما در بهبود تبدیلها و اعتماد کاربران به خدماتتان کمک میکند. دستۀ اول از سرچ این عبارت به دنبال مغازههای حضوری هستند و دستۀ دوم به دنبال راهکارها و نکاتی که برای تعمیرات این دستگاه گفتند، هستند. حالا که با سئوی محلی تا حد زیادی آشنا شدید، نوبت آن رسیده که ابزارهایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها، بتوانید جایگاه خود را در قسمت لوکالپک بهبود ببخشید.
برای نمایش اطلاعاتی مانند آدرس، شعب کسبوکار، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر محصولات و خدمات خود میتوانید از اسکیماهای Organization و LocalBusiness استفاده کنید. طبق مطالعه MOZ، سیگنال Review نقش مهمی در رتبهبندی محلی کسبوکارها دارد. احتمال اینکه گوگل از نظرات سایتهای دیگر مانند Yelp استفاده کند هم بسیار زیاد است. برای اینکه مفهوم لوکالپک را بهتر درک کنید، کافی است سرچ محلی کوچکی انجام دهید. دسته اول، لوکالپک همان نتایجی (سایت) هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی به کاربر نمایش داده میشوند. دسته دوم هم مربوط به دیگر سایتهایی است که با سئوی ارگانیک در آن موقعیت حضور دارند.
دومین نکته مهم، گسترش نظرات مثبت از طرف مشتریان و پاسخگویی به نظرات منفی است. این کار شهرت شما را در نتایج جستجو بهبود میبخشد و مؤثرتر از هر تبلیغی میتواند باعث جلب اعتماد مشتریان شود. علاوه بر این، SEMrush و Moz نیز ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل و بهینهسازی سئو محلی به شمار میروند. با استفاده از این ابزارها میتوانید نقاط ضعف و قوت وبسایت خود را شناسایی کنید و بر اساس آن استراتژیهای بهینهسازی خود را تنظیم کنید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، بازبینیها به بالا بردن رنکینگ جستجو کمک میکند. همچنین یک مطالعه که توسط شرکت منابع بازاریابی انجام شده، دریافته است که بودن نظرات در صفحات فروش باعث افزایش 18 درصدی تبدیل میشود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری