خودرو mvm نمای داخلی x22 اتومات 2020-04-05
بررسی MVM X22 نمایندگی مدیران خودرو 350
این نمونه در شتابگیری و عبور از شیبها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونهی مجهز به جعبهدندهی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوسهای ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده میدهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت با مدل دنده خودکار را توجیه میکند. تفاوت آپشنها و X22 در دو نمونهی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخهی اسپرت خودکار وجود دارد که میتواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایینتر، مصرف سوخت را کاهش دهد. به همین دلیل مصرف سوخت مناسب و همچنین آلایندگی کمتر را در این خودرو شاهد هستیم؛ اما نباید انتظار شتاب بالایی از آن داشته باشید.
چراغهای دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغهای اصلی را گرفته و در پی آن چراغهای اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. بدنه خودروی ام وی ام ایکس 22 با دیزاین اسپرت و خاص خود مطابق با اصول آیرودینامیک طراحی و اجرا شده است. در عین حال، این خودرو به یک بال عقب اسپرت در قسمت دم خودرو مجهز شده است که نه تنها موجب چشمنواز شدن قسمت عقب این خودرو شده، بلکه به طور موثر از تاثیر مقاومت هوا در هنگام حرکت خودرو با سرعت بالا جلوگیری میکند و هدایت و پایداری خودرو را افزایش میدهد. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. متریال کابین را میتوان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند.
همراه مکانیک در شبکههای اجتماعی
قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغهای شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.
حالا که پولم جور شده دیگه این خودرو فروش شرایطی نداره و مدیران خودرو فققط به صورت نقدی میفروشه. خیلی خیلی متاسف شدم که بعد از این همه تلاش باز هم نمیتونم خودروی مورد علاقمو خریداری کنم. دوربین عقب خودروی ام وی امX22 برای تشخیص فاصله از موانع در عقب خودرو تعبیه شده است که میتواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود. دوربین عقب با خطوط کمکی پویا میتواند فواصل شما را با موانع موجود در پشت خودرو به شما نمایش دهد و در راحتتر پارک کردن خودرو به شما کمک کند. رقبای ام وی ام X22 پرو اتوماتیک خودروهایی نظیر جک S3، بک X3 پرو بوده که نسبت به آن ها وضعیت بهتری دارد. بازار این خودرو نیز به واسطه خوشنامی نسل قبلی پر رونق بوده و بسیاری از اقشار جامعه به سراغ آن رفته اند.
نصب اپ محاسبه قیمت روز خودرو
بهنظر میرسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسببخار طراحی کردهاند. این موضوع، سکوت رضایتبخشی به سرنشینان خودرو میدهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل میکند. از دیگر نکات مثبت X22، میتوان به صندلیهای بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آنها، مرغوب ارزیابی میشود.
نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی در فهرست مشخصات ام وی ام ام وی ام X22 خودکار اسپرت اکسلنت محسوب میشود که همراهبا دوربین عقب، مفید خواهد بود. گوشیهای هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار میکنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، میتوان از سرگرمیهای چندرسانهای استفاده کرد. بعضی قابلیتهای این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گستردهتر است اما لزوما دلچسبتر به نظر نمیرسد.
یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگهای ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
مصرف سوخت
از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه 1400 با مدلهایی همانند لیفان X60، دنا پلاس، پژو 207، دانگ فنگ H30 کراس، ام وی ام 315 و جک J4 در یک بازه قرار میگیرد. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. دامنه حرکت گردشی عقربه سرعتشمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجهبندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت مینماید. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایستهای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد.
MVM X22 Pro با الهام از مدلهای کرهای نظیر هیوندای کونا، طراحی مدرن و جذابی دارد. در بخشهای جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری بهروز و جوانپسند دارد. ایکس ۲۲ پرو اتومات لااقل ۱۰۰ تومن بزار روش.آدم عاقل اتوماتیک رو با دستی عوض نمی کنه. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذابتر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب میشود.
پیشتر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداختهایم و حال به سراغ کوچکترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ میرویم که بهنظر میرسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد. در مورد هندلینگ و کیفیت سواری هم میتوان گفت که گرچه ضربات وارده به کابین در اینجا تا حدودی کمتر شده اما باز هم احساس خشکی تا حدودی سرنشینان عقب را اذیت خواهد کرد. همچنین به دلیل بهرهمندی از سیستمهای کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچها بهتر شده اما همچنان در سرعتهای بالا بادیرول و تکانهای جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز میتواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینانبخش برآورد شود. ام وی ام X22 پرو در بخش ظاهری نسبت به نسخه پیشین در نمای جلو کاملا متحول شده و ظاهری مدرن را به خود گرفته است. چراغهای اصلی مانند بسیاری از خودروهای روز به روی سپر منتقل شده و تنها در بخش بالا چراغهای دیلایت به صورت خطی قرار گرفته اند.
از سوی دیگر، نسخه اتوماتیک با گیربکس CVT، به دلیل اتوماتیک بودن تعویض دندهها و حذف نیاز به دخالت راننده در این فرآیند، رانندگی را آسانتر و بدون استرستر میکند. اگر بیشتر در شهرهای بزرگ و پر ترافیک رانندگی میکنید، نسخه اتوماتیک انتخاب مناسبتری خواهد بود. کراساور ام وی ام X22 با نوعی پختگی در طراحی روبهرو است که فراتر از یک محصول چینی بهنظر میرسد. شرکت امداد مدیران خودرو، با سابقه طولانی در زمینه خدمات فنی و حمل وسایل نقلیه و خودروهای سواری، همواره تلاش نموده تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. هدف ما محافظت از خودرو در برابر آسیب دیدگی و ارائه خدمات مطلوب در هنگام یدک کش کردن اتومبیل شما با هزینه مناسب است.
دیگر تفاوت مهم نیز جایگزینی گیربکس 4 سرعته ایکس 22 با جعبه دنده 9 سرعته CVT در ایکس 22 پرو است که تجربه تعویض دنده نرمتر را برای شما به ارمغان میآورد. یکی از نکات مثبت این کراس اوور مصرف سوخت مناسب آن است به طوری که مصرف سوخت ترکیبی در حالت اتوماتیک 6.1 لیتر و در مدل دنده ای 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. ام وی ام X22 پرو اتوماتیک به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژ مجهز شده که توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزانقیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سالها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است.
تست و بررسی کیا اسپورتیج لانگ و K5 ؛ کیا بیایی داره!
مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتنمتر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. ورود به X22، حالت مدرن و خوشآیندی بههمراه دارد و هرچند متریال بهکاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایتبخش نیست؛ میتوان از دوخت صندلیها و طراحی آنها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودریها نیز دیده میشوند و حس یک خودروی اسپرت گرانقیمت را تداعی میکند.
طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشتهاند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامهپسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش علیرغم بهرهمندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود. ام وی ام X22 پرو در بخش کابین اما دچار تغییرات بزرگی شده و نسبت به قبل داشبورد مدرنی دارد. در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچههای سیستم تهویه مطبوع قرار داشته و پس از آن یک صفحه نمایش بزرگ تنها برای سیستم مالتی مدیای خودرو در نظر گرفته شده که با زاویه اندکی به سوی راننده کشیده شده است. همچنین پنل سیستم تهویه مطبوع نیز زیر صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. ام وی ام X22 پرو اتوماتیک نسخه جدیدی از خودروی محبوب X22 مدیران خودرو در ایران است که در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.
کنسول مرکزی خودروی MVM X22، قاب عریض مدرنی است که با خطوط شکسته نرم و بافتی جذاب و ترکیب رنگهای مشکی و نارنجی؛ خروجیهای تهویه هوا، پنل مولتیمدیا و صفحه نمایش را به زیباترین شکل ممکن دربر گرفته است و منظره داخلی منحصربفردی را ساخته است. در نمای عقب اما تغییر خاصی نسبت به قبل رخ نداده و همان طراحی قبلی را شاهد هستیم. در این قسمت چراغ های اصلی همچنان همان طراحی ساده و نسبتا کوچک را داشته و تنها گرافیک داخلی آن کمی روزتر شده است. یک نوار مشکی رنگ دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده و همچنین طرح دیفیوزر نیز تغییر پیدا کرده است.
امویام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یکلیتری سهسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسببخار قدرت و 150 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراساوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی امویام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر میرسد. مدیرانخودرو تولید این کراساوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. بهنظر میرسد نسخهی دنده دستی با آپشنهای پایه و قیمت پایینتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که میتوان با اقساطی تا ۶۰ ماه همراه پیشپرداخت ۵۰ میلیون تومان نیز صاحب X22 شد.
این خودرو ابتدا در نسخه اتوماتیک توسط مدیران خودرو تولید شد و مانند نسل قبلی استقبال خوبی از آن شد. قیمتنسخه دندهای MVM X22 معمولاً با قیمت پایینتری نسبت به نسخه اتوماتیک عرضه میشود. این تفاوت قیمت ممکن است برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی اقتصادیتر هستند، اهمیت زیادی داشته باشد. از سوی دیگر، نسخه اتوماتیک با توجه به امکانات بیشتر و راحتی بالاتر، ممکن است برای افرادی که به دنبال تجربه رانندگی آسانتر هستند، ارزش بیشتری داشته باشد. قیمت ام وی ام X22 Pro اتوماتیک در حال حاضر چیزی حدود 1,070,000,000 میلیون تومان است. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبههای ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت.
همراه مکانیک؛ همراه خرید، همراه فروش
ضمن آنکه گیربکس سی وی تی هم به صورت نرم و با دقت کافی نسبت به اشاره شما روی پدال گاز واکنش نشان میدهد و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش میگذارد. نمای جانبی از زیر تیغ قلم طراحان جان سالم به در برده و به جز یکی دو مورد جزئی، تحول چشمگیری در آن به چشم نمیخورد. متاسفانه در نمای عقب نیز که انتظار داشتیم حداقل نوع طراحی چراغها و سپر متناسب با قسمت جلو تغییر کند و تا حد زیادی بهروزرسانی شود، تحول دلچسبی به چشم نمیخورد. بنابراین مهمترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که میتوانست امروزیتر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. فرمان این خودرو بر خلاف نسل قبلی به صورت D طراحی شده و غربیلک ۳ شاخه درون آن میزبان کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل است.
خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه میباشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱۳۵ نیوتنمتر میباشد که در دور موتور ۲۷۵۰ در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت ۱ به ۱۱.۴ است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش میدهد. نسخه دستی خودروی ام وی ام X22 با وزن خالص ۱۲۱۵ کیلوگرم و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قابلیت توانایی رسیدن به سرعت حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارا میباشد.
قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچههای هوای کوچک موجود در کنارههای سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. البته از نظرات سورنا و دفاعی که دارن از این ماشین میکنن و جواب هر کسی که بد گفته رو میدن مشخصه مصرف کننده نیستن. ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است. طول ۴۲۰۰ میلیمتر، عرض ۱۷۶۰ میلیمتر، ارتفاع 1570 میلیمتر، فاصله بین محورها 2555 میلیمتر.
خودروی MVM X22 طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب میکند. همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن وقت نمیتوان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیتهای این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب میآیند. اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم میتوان در رده نکات منفی این خودرو دستهبندی کرد. نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراساور ارزانقیمت چینی، از نکات مثبت ام وی ام X22 است که نمیتوان بهراحتی از کنار آن گذشت. دوربین دندهی عقب هم در تمامی نسخههای این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاعرسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است.
همچنین در این نسخه چری برای محصول خود 2 موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری و 3 سیلندر 1.0 لیتری توربو در نظر گرفته است. ام وی ام X22 یا همان خودرویی که در بازار های جهانی با نام چری تیگو 2 یا تیگو 3X شناخته می شود. یک خودروی کراس اور کوچک شهری است که بر روی شاسی چری فالوین 2 یا همان ام وی ام 315 توسط کمپانی چینی چری طراحی و ساخته شده است.
در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. حاشیههای این قسمت نیز درجهبندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکیرنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافتهاند، بر خصوصیات ظاهری اسپرتگونه ام وی ام ایکس 22 افزوده اند..
قیمت ام وی ام X22 اتوماتیک لاکچری
از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. 40 درصد باقیمانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سهماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. ابعاد ام وی ام X22 عبارتاند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصلهی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید میشود. زاویهی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویهی شیب چرخ عقب تا لبهی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است.
پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد. در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود. این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است. شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و خودکار خود برای دوخت صندلیهای X22 استفاده میکند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونههای موجود در مدلهای لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد. چری، از سالها پیش با لندروور همکاری میکند و خط مونتاژ اصلی این برند در چین را در اختیار دارد.
ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفتهاند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همهی نسخهها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجمدهندهای شکل میگیرد که از گوشهی چراغ عقب در امتداد دستگیرهها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سهبعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکابها نیز بهخوبی انجام شده است. با این حساب، چهار مدل کراساور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند.
ایکس 22 پروX22PRO
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. صندلیها هم از تریم دو رنگ مشکی و نارنجی بهره میبرند و سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر راحت و کافی است و نفر پنجم هم میتواند در صندلی عقب جای بگیرد. در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند.
عملکرد و موتور
مشتریان هماکنون میتوانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند. MVM X22 Pro به موتور ۱٫۰ لیتری سه سیلندر توربو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر مجهز است. این موتور با گیربکس CVT جفت شده است که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کم را تضمین میکند. صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجانانگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمیکند. حجم صندوق عقب ایکس ۲۲ پرو نیز معادل ۴۲۰ لیتر است که تقریبا در حد متوسط به بالا قرار دارد.
{پایگاه خبری اسب بخار
|}این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل دربها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. در مجموع میتوان اینطور بیان نمود که ایکس22 نسبت به خودروهای هم رده داخلی از ظاهری جذابتر با شاخصه های اسپرت بیشتری برخوردار است. نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغهای عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.
انتتخاب مانیتور 9 اینچی با رابط کاربری جذاب تفاوت X22 با X22 PRO را بیشتر نمایان میکند. نمیتوان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز بهسادگی عبور کرد. در نگاه اول شاخصترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر میرسد از برخی محصولات کرهای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بینالمللی به عاریت گرفته شده باشد.
این سیستم تعلیق در کنار ارتفاع زیاد خودرو سبب شده تا مانند نسل قبلی X22 پرو نیز خودرو چندان پایداری نباشد. در بازار داخلی ایران ارزانترین نسخه MVM X22 با پرداخت تقریبا 488 میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است. برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند.
برخی از بخشهای داشبورد خودروی MVM X22 با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده که زیبایی و حس اسپرت منحصربفردی را القا میکند. آستانهی قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبهدندهی دستی و آپشنهای استاندارد (ام وی ام X۲۲ اکسلنت اسپرت EX دنده ای) ، ۱۹۸ میلیون تومان است. نمونهی دنده خودکار با نام ام وی ام X۲۲ اسپرت اکسلنت EX خودکار، قیمت پایهی ۲۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد که البته نسخهی فول آپشن محسوب میشود. بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیدهایم، اهمیت کمی به طراحی عقب دادهاند و این موضوع برای ام وی ام X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغهای عقب، نهتنها وجه اشتراکی با چراغهای جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغها، بیننده را به یاد MVM 315 میاندازد که یک هاچبک کوچک و نهچندان محبوب در سبد محصولات چری است.
پیشرانه 1.5 لیتری میتواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخهای جلو منتقل میشود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع میتوان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانهی انفرادی یا خانوادهی جوان است. به لطف استفاده از آپشنهای پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکانپذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوانپسندی نخواهد داشت. طبق معمول خودروهای چینی، ام وی ام X22 هم از نبود پیشرانهای قدرتمند رنج میبرد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینهی خرید این مدلها دارد و نمیتوان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت.
میزان مصرف سوخت ام وی ام X22 پرو دندهای هم در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است. در ظاهر خودرو، چراغهای روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفتهاند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدلهای تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیدهایم. از نظر طراحی، ام وی ام X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود بهروز تر شده و ظاهر اسپرتی و هوشمندتری به مشتریان عرضه میکند و مشتریان جوان، خصوصا در میان زنان توجه بیشتری به این خودرو داشتهاند.
کراساورهای کوچک چینی در بازار ایران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهای دیگر کشورها را ندارند. ام وی ام X22 در بازار ایران، همکلاس چانگان SC35 و لیفان X60 محسوب میشود که البته، با فروش بسیار خوب موفق، به شکست رقبا شده است. با این اوصاف، نسخهی ارزانقیمت X22، به رغم کمبودهایی مثل پیشرانهی ضعیف و نبود جعبهدنده خودکار، به دلیل قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان، عاشقان کراساور را جذب خود میکند. از نظر عملکرد فنی، لیفان X60 با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبهدندهی خودکار ارزیابی میشود؛ اما ظاهر بسیار خوب X22، برگ برندهی MVM در کلاس کراساورهای اقتصادی است. حالت آیرودینامیک این خودرو بهخوبی حفظ شده است، درحالیکه اندازهی پنجرهها و شیب سقف، راضیکننده بهنظر میرسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشهها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاهرنگ خواهد بود.
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) در خودروی MVM X22 یک ویژگی امنیتی است که انحراف خودرو را تشخیص میدهد و از وقوع آن جلوگیری میکند و به بازیابی کنترل خودرو کمک شایانی میکند. سیستم ESC از سنسورهای مختلفی مانند سنسور سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و بسیاری دیگر استفاده میکند تا مسیری که راننده خودرو انتظار دارد طی شود را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه کند. این سیستم در کنار کروز کنترل از مهمترین سیستمهای ایمنی خودروی ام وی امX22 به شمار میرود که میتواند به طور چشمگیری از تصادفات جلوگیری کند.
این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X22 افزوده است. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. محل نصب پلاک نیز به طرز هوشمندانهای در داخل دریچه بزرگ هواکش تعبیه شده و قطعه نقرهای رنگ طراحی شده در زیر سپر خودرو، زیبایی نمای روبروی ایکس22 را تکمیل نموده است. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است.
کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان میدهد. صفحه نمایش لمسی رنگی 8 اینچی خودروی MVM X22، با فناوری منحصربفرد خود تلفیقی است از تکنولوژی که طیف وسیعی از اطلاعات و سرگرمیها را میتوان با این صفحه نمایش لمسی مدرن تجربه کرد. در گیربکس خودروی ام وی امX22 پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچگیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام میشود.
پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. این خودرو بهطور کلی مناسب برای استفاده شهری است و ابعاد کوچکش، به راحتی امکان مانور و پارک کردن در فضاهای کوچک را فراهم میکند. تعمیر گیربکس اتوماتیک MVM X22 یک فرآیند تخصصی است، زیرا این خودرو از گیربکس CVT (گیربکس انتقال پیوسته) استفاده میکند. CVT به دلیل ساختار پیچیدهتری که دارد، تعمیر و نگهداری آن نسبت به گیربکسهای دستی و حتی برخی از گیربکسهای اتوماتیک معمولی چالشبرانگیزتر است. در این نوع گیربکسها به جای استفاده از دندههای ثابت، یک پولی و تسمه وجود دارد که بهطور پیوسته تغییر میکنند تا نیروی موتور را به چرخها منتقل کنند.
زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیشبینی شده است. آیا خودروی ایکس 22 پرو ارزش خرید دارد؟ بررسی مزایا و معایب X22 PRO برای پاسخ به این سوال خیلی مفید است. در همین راستا توجه شما را به مهمترین مزایا و معایب این ماشین شاسی بلند محبوب جلب میکنیم. برخلاف بسیاری دیگر از فیسلیفتهای ارائه شده در بازار ایران، x22 pro علاوه بر تحولات ظاهری دستی هم به داخل محفظه موتور خود کشیده و یک موتور گیربکس جدید را در این قسمت سکونت داده است.
در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره میبرد. فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک میکند. هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است که فشار و دمای تایر را از طریق سیگنالهای فرکانس رادیویی بیسیم نشان میدهد و به طور موثر از تصادف جلوگیری میکند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. همچنین نمی توان ام وی ام X22 را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته 4 نفره نگاه کنید.
البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند. فضای ردیف دوم نیز برای سرنشینان با قدی کمتر از ۱۸۰ سانتی متر مناسب و کافی به نظر میرسد اما افراد بلندقدتر احتمالاً در این بخش با محدودیت فضای سر و پا مواجه خواهند شد. یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است.
Mvm x22 با نام اصلی چری تیگو 3X ابتدا در سال 2016 در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شده و روی خط تولید کمپانی چری رفت. سپس نمایندگان چری در برزیل و ایران نیز اقدام به مونتاژ این خودرو با نام های چری تیگو 2 و ام وی ام ایکس 22 کردند. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در خودروی ام وی ام ایکس 22 از طراحی مدرن و خاصی بهره میبرد. در پس زمینه این پنل صفحهای با پترن لانه زنبوری وجود دارد که در وسط آن یک نمایشگر کوچک دیجیتال قرار دارد و اطلاعاتی نظیر دمای موتور، میزان سوخت و مسافت پیموده شده را به نمایش میگذارد. حاشیههای پنل کیلومترشمار تعبیه شده در خودروی MVM X22 نیز درجهبندی شده تا عقربههای سرعتسنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند.
خودروسازان چینی طی سال های اخیر توانستند پیشرفت بالایی در حوزه تولید خودروهای مختلف تجربه کنند. در زمانی که بنا به دلایلی در این سال ها واردات خودرو به کشور ممنوع بود این فرصت بیش از پیش به شرکت های چینی رسید تا محصولات خود را در بستری بسیار مناسب عرضه کنند. یکی از این شرکت ها چری بود که به واسطه شریک تجاری اش در ایران یعنی مدیران خودرو تبدیل به یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی فعال در بازار ایران شد. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است. در نمای روبهرو، چراغهای درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگتر از آنچه هست، نشان میدهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد.
{مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22
|}تعمیرگاه الو گیربکس با بیش از ۲۰ سال سابقه، پذیرای خودرو های بسیاری برای تعمیر گیربکس های دستی و اتوماتیک بوده است. تعمیرات گیربکس اتوماتیک نیازمند دقت، مهارت و دانش بسیار بالایی از مکانیک خودرو است. این موضوع به این خاطر است که ساختار این گیربکس ها نسبت به گیربکس های دستی پیچیده تر بوده و تعمیر آنها کاری حساس است. از طرفی دیگر تکنولوژی بکار رفته در آنها باعث پیچیدگی بیشتر آنها شده و از همین بابت هزینه تعمیر آنها بیشتر از یک گیربکس دستی است. هزینههای نگهداریاز نظر هزینههای نگهداری، گیربکسهای دستی سادهتر و کمهزینهتر هستند. تعمیرات و نگهداری گیربکس دستی در مقایسه با گیربکسهای اتوماتیک بهمراتب کمهزینهتر است.
مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده میشود که البته برای ام وی ام X22 بهجای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و بهصورت لانهزنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشهها دارد، جذابتر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالیکه متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده میکند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت. زیبایی بخش روبروی ام وی ام X22 به همینجا ختم نمیشود و با قطعهای نقرهای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشههای سپر همراهبا چراغهای مهشکن، نمره بسیار خوبی میگیرد. فراموش نکنیم، حجمدهی بسیار خوبی در بخش جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و جایگذاری چراغ، تقویت میشود.
در نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغها به شکل حرف C میباشد که جذابیت بصری خاصی به این قسمت بخشیده است، همچنین چراغهای عقب با یک نوار کرومی عریض که لوگوی کمپانی ام وی ام را دربر دارد به یکدیگر وصل شدهاند. همچنین بالای شیشه عقب یک اسپویلر باریک وجود دارد و چراغ سوم ترمز در زیر آن تعبیه شده است. با توجه به توربوشارژ بودن پیشرانه متاسفانه حساسیت به کیفیت بنزین در این خودرو دیده میشود که یک بسیار مهم است. سیستم تعلیق این خودرو هم در چرخهای جلو از نوع مک فرسون و در چرخهای عقب از نوع میله پیچشی است.
راحتی و ارگونومی خوب صندلیها در ام وی ام X22، حاصل ۲۰۰ نمونهی آزمایشی در پیش تولید این خودرو و بیش از ۱ میلیون کیلومتر، تست جادهای با آن است. صفحه نمایش 8 اینچی خودروی MVM X22 قابلیت اتصال به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS را دارد و امکاناتی از جمله سیستم موبایل مپینگ، بلوتوث، هندزفری را در اختیار کاربر قرار میدهد. به کمک پورت USB امکان اتصال تلفن همراه به این صفحه نمایش وجود دارد که در مجموع باعث لذت بردن و سرگرمی سرنشینان طی سفر با خودروی ام وی ام ایکس 22 میگردد. خودروی ام وی امX22 مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که میتواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار در زمان واقعی کنترل کند. هنگامی که دما و فشار تایر غیرطبیعی است، میتواند از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند. خودوری ام وی وام X22 با طول ۴۲۰۰، عرض ۱۷۶۰ و ارتفاع ۱۵۷۰ فاصله بین دو محور 2555 میلیمتری در کلاس بدنه کراس اوور قرار دارد.
X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعتسنج و نشاندهندهی دور موتور بهره نمیبرد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه میکند؛ هرچند حالت متقارن عقربهها و برعکس بودن نمایشدهندهی دور موتور، میتواند آزاردهنده باشد. از سال 1400 مدیران خودرو اقدام به عرضه نسخه فیس لیفت خوردوی X۲۲ با نام X22 پرو کرد. ایکس ۲۲ پرو که در واقع همان چری تیگو 3X پلاس بود در ایران بنا به سیاست های شرکت مونتاژ کننده پسوند PRO را دریافت کرد تا همسو با سایر محصولات جدید چری شود. X22 پرو بر خلاف نسخه قبلی خود این بار از موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری توربو شارژ بهره می برد که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 9 سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می کند.
این موضوع، علاوه بر حاشیهی صندلیها و تودریها، در پیرامون مجاری هوای تهویهی مطبوع و دستهدنده هم دیده میشود. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، سانروف و سیستمهای ایمنی مانند ABS و ESP است که تجربه رانندگی بهتری را ارائه میدهد. اما در اوایل سال ۱۴۰۱ شاهد نسخه IE ایکس ۲۲ پرو در بازار بودیم که سه آپشن استارت دکمهای، گرمکن صندلیهای جلو و آینههای جانبی تاشونده برقی به آن اضافه شده بود.
قیمت خودرو mvm کارکرده